Somaliska bröllop/fest kläder, traditionen och själva bröllopet.

Tjäna allihopa hoppas att ni som läser min blogg mår bra:)

Min blogg idag handlar om somaliska bröllop/fest kläder och hur våran bröllop funkar. 
Jag själv är somali och kommer från Somalia. I vårt tradition brukar vi ha stort bröllop som vi alla är finklädda med olika färger. Våra somalisk bröllop brukar alltid börja vid 22:00 på kvällen och sen sluta klockan 5 på morgonen. Jag vet det låter WHAAAAT..... men det är så våra bröllop är. Det som är bra med vår bröllop är att man blir inte trött och man får bra mat att äta och ficka så klart:). Min senaste bröllop jag åkte var bara 2 månader sen och det var så bra. Här nere kan jag visa er kläder vi brukar ha till bröllopet och maten.

Och den här är maten vi brukar äta när vi är på bröllopet. Och här är källan från google.   https://www.google.se/search?q=somalisk+br%C3%B6llop&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwigutPFtPTTAhWDhiwKHaazAE4Q_AUICigB&biw=1440&bih=735#tbm=isch&q=somali+wedding+food&imgrc=LKMAAdBSC7_2TM:

Den här är efter man har ätit maten. Det är ficka.

Här är en av våra bröllop kläder och de heter "Dirac"
Här är en till också. Som sagt har de olika färger och olika material. Båda bilderna är från google och här är källan.  https://www.google.se/search?q=somalisk+br%C3%B6llop&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwigutPFtPTTAhWDhiwKHaazAE4Q_AUICigB&biw=1440&bih=735#tbm=isch&q=dirac+somali&imgrc=Q2_zxCWH8f1l0M:

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag ska ta studenten!

No more school!!!!